Nyilvánosságra hozták a Speedway Grand Prix 2023-as mezőnyét, ami egyrészről, a főversenyzők tekintetében semmi meglepetést nem hozott, viszont a tartalékok listáján igencsak megosztja a salakmotoros társadalmat.
Ami fix volt, hogy az idei GP-sorozat legjobb hat versenyzője automatikusan kvalifikált a következő idényre, így a világbajnok Bartosz Zmarzlik, az ezüstérmes Leon Madsen és a harmadik helyen végző Maciej Janowski mellett Fredrik Lindgren, Robert Lambert és Dan Bewley az utolsó fordulót követően bérelt hellyel rendelkezett 2023-ra. Az korábban eldőlt, hogy a világbajnoki selejtezőből kik váltottak GP-s tagságot jövőre: a glasgow-i challenge élversenyzői, azaz Kim Nilsson, Jack Holder és Max Fricke. Utóbbi pilóta negyedik helye azért ért továbbjutást, mert a viadal második helyezettje, Bewley a GP-s helyezésével is kiharcolta a jövő évi indulási lehetőséget, így az ausztrál lépett egy hellyel feljebb, s kapott zöld utat – írta a Nemzeti Sport Online.
A fent említett kilenc salakszóró a 2022-es eredményei alapján harcolta ki az indulás jogát, s következtek azok, akiknek a promóter, a Discovery Sports Events és a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) illetékesei adtak állandó szabadkártyát. A kijelölt hat vaspapucsos személye nem keltett meglepetést, ugyanis valamennyien tagjai voltak az idei mezőnynek is. A háromszoros egyéni világbajnok Tai Woffinden, 2017 világelsője, Jason Doyle, a korábbi világbajnoki ezüstérmes Patryk Dudek, a kétszeres Európa-bajnok Mikkel Michelsen, a korábbi kontinensbajnok Martin Vaculik, illetve a kétszeres dán aranyérmes Anders Thomsen kiválasztása szinte egyértelmű döntés volt. Így kialakult a 2023-as GP 15 fős mezőnye, ami kiegészül a nagydíjakra kiválasztott egy-egy szabadkártyás motorossal.
Az állandó résztvevők kijelölése papírformának tekinthető (ha nem számolunk az eltiltott oroszokkal, Artyom Lagutával és Emil Szajfutgyinovval), viszont a tartalékok személye igencsak meglepő. A bevethető pilóták listáját a lett Andzejs Lebedevs vezeti a cseh Jan Kvech, a német Kai Huckenbeck, az amerikai Luke Becker, a francia Dimitri Bergé, a finn Timi Salonen és az ukrán Marko Levishyn előtt. A döntnökök azzal indokolták ezen versenyzők jelölését, hogy növelni kívánják a Speedway GP ismertségét világszerte, ezért több nemzetet „hoztak fel” a sportág legnagyobb színpadára. Az illetékesek olyan országok versenyzőinek adnak lehetőséget, akiknek nincs képviselője a 15 fős mezőnyben.
Az elképzelésnek szép gesztus értéke van, viszont egyértelműen a minőség rovására megy, ha a tartalékoknak indulniuk kell a GP valamelyik nagydíján. Ebből a 7 fős csoportból talán egyedül Lebedevs lóg ki (felfelé) a sorból, aki idén is tartalék volt, s végül 5 fordulóban is versenyzett.
Az illetékesek ígérete szerint hamarosan nyilvánosságra hozzák a jövő évi versenynaptárat is. BN/NSO
A GP 2023-as mezőnye:
Bartosz Zmarzlik (Lengyelország)
Leon Madsen (Dánia)
Maciej Janowski (Lengyelország)
Fredrik Lindgren (Svédország)
Robert Lambert (Nagy-Britannia)
Dan Bewley (Nagy-Britannia)
Patryk Dudek (Lengyelország)
Tai Woffinden (Nagy-Britannia)
Martin Vaculik (Szlovákia)
Jason Doyle (Ausztrália)
Mikkel Michelsen (Dánia)
Jack Holder (Ausztrália)
Max Fricke (Ausztrália)
Anders Thomsen (Dánia)
Kim Nilsson (Svédország)
Tartalékok:
Andzejs Lebedevs (Lettország)
Jan Kvech (Csehország)
Kai Huckenbeck (Németország)
Luke Becker (Amerikai Egyesült Államok)
Dimitri Bergé (Franciaország)
Timi Salonen (Finnország)
Marko Levishyn (Ukrajna)
Az eredeti cikk itt található: https://www.nemzetisport.hu/egyeb_auto_motor/salakmotor-grand-prix-papirforma-es-meglepetesek-2916813