Elérkezett az idő: szombaton délután rendezik az idei legrangosabb versenyt Nagyhalászban, Grand Prix-kvalifikáción állnak starthoz a salakszórók. A viadalon 14 ország – Ausztrália, Lengyelország, Csehország, Dánia, Svédország, Lettország, Nagy-Britannia, Németország, Szlovénia, Olaszország, Ukrajna, Franciaország, Argentína és Magyarország – 16 salakosa küzd a továbbjutásért, azaz az első négy helyért, ami konkrétan a challenge-be jutást jelenti. A nagy érdeklődésre számot tartó viadalról, a Speedway Ring állapotáról és a versenyen starthoz álló nagyhalászi motorosokról kérdeztük Albók Józsefet, a pálya tulajdonosát.
Mindent elkövetnek
– Vallom, a jó versenyhez jó pálya kell, s ezért mindent megteszünk. Régi tanulság, ami nálunk bevált: nem a verseny napján kell pályát csinálni. Mi mindig ehhez tartottuk magunkat, éppen ezért a Speedway Ring mindig locsolva, gondozva van. A nyári hónapokban, amikor nagy meleg van, 40-50 ezer liter vízzel öntözzük az ovált – fogalmazott Albók József, a Nagyhalász Speedway Ring tulajdonosa, aki kitért arra is, szükséges lesz-e a szombati viadalon, hogy akár két futamonként legyen locsolás a nagy por elkerülése végett. – Csakis az időjárás függvénye, hogy milyen rendszerességgel kell locsolni a pályát, a napsütés mellett például a szél is befolyásolja a salak száradását. Annyi biztos, ha úgy látom, hogy szükséges lenne a pálya állagának, hogy két futamonként locsoljuk, akkor azt már a legelső zsűri ülésen jelezni fogom az illetékeseknek.
Késői startlista
Nagyon későn, napra pontosan szerdán vált hivatalossá a nagyhalászi startlista, a Nemzetközi Motorsport Szövetség (FIM) ekkor küldte el a versenyzők névsorát. Ez azért volt nagyon meglepő, mert a másik három Grand Prix-kvalifikáció mezőnye már a múlt héten nyilvánosságra került. – Felvettem a kapcsolatot a hazai és a nemzetközi illetékesekkel is, mégis három nappal a viadal előtt lett hivatalos a névsor. Mint látható, 14 országból érkeznek hozzánk versenyzők, külföldön is nagy az érdeklődés a versenyünk iránt, éppen ezért nem titok, hogy nemcsak hazánkban, hanem a határainkon túl is hirdetni akartuk a megmérettetést. Viszont versenyt csakis versenyzőkkel lehet eladni, így mondanom sem kell, mennyire kellemetlen helyzetbe kerültünk a késői startlista miatt. De a marketing mellett említhetem a nyomdai munkálatokat is, amik szintén csúsztak. Ha van nevezési határidő – ami a mi esetünkben 7 nap a viadal előtt –, azt be kell tartani, illetve tartatni mindenkivel – mondta Albók József.
Kubera és a többiek
A már említett 14 országból érkező 16 vaspapucsos között számtalan klasszis található, de egy pilóta mindenképpen kiemelkedik a mezőnyből. – Dominik Kubera indulásának nagyon örülök! A lengyel versenyző nemcsak a nagyhalászi Európa-bajnoki selejtezőt, hanem a közönséget is megnyerte magának. Kubera mellett más klasszisok is érkeznek, elég megemlítenem Vaclav Milik, Chris Harris, David Bellego, Oliver Berntzon, Patrick Hansen és Marko Levishyn nevét. De jönnek „fekete lovak” is, ilyen például az ausztrál Brady Kurtz és a német Lukas Fienhage, de nem lehet tudni, hogy az argentin salakosok mire lesznek képesek. Úgy gondolom, nem véletlen, hogy az Eb-viadalt követően kilenc versenyzőt viszontláthatunk a pályánkon. Nyugodt szívvel kijelentem, Nagyhalásznak már jó híre van egész Európában! – fogalmazott a Speedway Ring első embere, aki kitért két versenyzőjére is. – Fazekas Dennistől többet várok, mint amit az Európa-bajnoki selejtezőn produkált. Szerintem több van benne, mint négy pont! Elismerem, több összetevős egy szereplés, amiben mindenkinek – versenyzőnek, technikai stábnak – fel kell nőni a feladathoz. Bízom benne, hogy Dennis most kitesz magáért. A másik versenyzőm, Bárány Márk, akivel szemben nem lehetnek komoly elvárásaim. A világbajnoki selejtező nem Márk kategóriája, mindössze annyit remélek tőle, hogy teljesítse valamennyi futamát – mondta Albók József. Boros Norbert
Startlista:
1. Vaclav Milik (cseh)
2. Patrick Hansen (dán)
3. Fernando Garcia (argentin)
4. Lukas Fienhage (német)
5. Fazekas Dennis (magyar)
6. Crisian Zubillaga (argentin)
7. Nick Skorja (szlovén)
8. Paco Castagna (olasz)
9. Bárány Márk (magyar)
10. Dominik Kubera (lengyel)
11. Marko Levishyn (ukrán)
12. David Bellego (francia)
13. Oliver Berntzon (svéd)
14. Jevgenijs Kostigovs (lett)
15. Brady Kurtz (ausztrál)
16. Chris Harris (brit)
Tartalék
17. Füzesi Richárd
Fotók: Nagyhalász Speedway Ring. Szponzorált tartalom