Ismételten világversenynek ad otthont a Nagyhalász Speedway Ring: szombaton 15.15-től a páros Európa-bajnokság elődöntőjében hét nemzet – Csehország, Lengyelország, Finnország, Szlovénia, Ukrajna, Lettország és Magyarország – csapata küzd a dániai döntőbe jutásért. Érdekesség, hogy szűk két hónapon belül ez már a harmadik nívós esemény a Nyírségben, hiszen májusban egyéni Európa-bajnoki selejtezőt, míg júniusban Grand Prix-kvalifikációt rendeztek Nagyhalászban – írja a Nemzeti Sport Online.
Óriási harc
A startlistát böngészve egyértelműen kijelenthető, hogy óriási csata lesz a dobogós helyezések megszerzéséért, mivel rendkívül kiegyensúlyozott a mezőny. Minden szövetség három pilótát, két fő-, illetve egy tartalékversenyzőt nevezhet a megmérettetésre, bár nem minden csapatvezető élt ezzel a lehetőséggel. A csehek egyértelműen a Grand Prix nagydíj-dobogós Vacláv Milíkre és a fiatal Jan Kvéch-re építenek, nagy meglepetés lenne, ha Matouš Kamenikot is bevetnék. A szlovén egység is erősnek tűnik, hiszen Matic Ivacic és Nick Skorja jól ismerik a halászi ovált, ráadásul magabiztos formát nyújtanak az utóbbi időszakban. A lengyelek bíznak az ifjú titánokban, Kacper Pludra, Bartlomiej Kowalski és Wiktor Przyjemski a polákok új generációjának jeles képviselői. A lettek képviselőinek, Jevgenijs Kostigovsnak és Olegs Mihailovsnak sem kell bemutatni az Albók-tó mellett fekvő salakpályát, ráadásul jó formát futnak ebben a szezonban. Az ukránok abban bízhatnak, hogy Marko Levishynnek kijön a lépés szombaton, mert ha jó napja van, bárkit képes legyőzni. A finneknél a lengyel U24-es csapatbajnokságban a Motor Lublint erősítő Antti Vuolasra lesz érdemes figyelni, de hatalmas meglepetés lenne, ha a továbbjutásért harcolnának a vikingek leszármazottjai.
Bizakodó magyarok
A magyarok szereplését természetesen óriási várakozás előzi meg, s mivel hazai pályán versenyezhetnek, így bizakodó a hangulat a szurkolók körében. De vajon mit várnak a viadaltól a honi salakszórók? Magosi Norbertnek, a magyar csapat rangidős versenyzőjének szép emlékei vannak a páros Európa-bajnokságról. – Pályafutásom egyik legnagyobb sikerét ebben a versengésben értem el, Tabaka Józsikával 2011-ben a pilai Eb-döntőben a második helyet szereztük meg. Nagyon emlékezetes viadal volt, Jaroslaw Hampel és a Pawlicki testvérek, Przemyslaw, illetve Piotr megnyerték a versenyt, mi pedig azonos pontszámmal zártunk az oroszokkal. Különfutam döntött a dobogó második fokáról, ahol legyőztem Viktor Golubovszkijt, s így mi örülhettünk az ezüstéremnek. Azt hiszem, ez az Európa-bajnoki második helyezés a magyar salakmotorsport egyik utolsó nagy sikere volt – nosztalgiázott a 47 esztendős salakszóró, majd a nagyhalászi Eb-selejtező került fókuszba. – Vasárnap klubtársammal, Kovács Rolanddal a nagyhalászi pályán edzettünk, s próbáltunk „összedolgozni”. Én főként a belső íven motoroztam, ehhez próbáltam megtalálni az ideális beállításokat. Bízom benne, hogy szombaton kijön a lépés, és egy jó eredménnyel tudjuk megörvendeztetni a magyar szurkolókat.
A SpeedWolf Debrecen másik versenyzője, Kovács Roland nagyon bizakodó a nagyhalászi tréninget követően. – A hét végi gyakorlás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, „le tudtuk hozni” azt, amit a páros motorozás megkíván. Nekem inkább a külső íven adta jobban, Norbi pedig a szegély mellett motorozott. Úgy éreztem, megvolt a kellő összhang közöttünk. Persze ez csak akkor lenne ideális és működne igazán, amennyiben mindketten jól elkapjuk a startot, s a futam hátralévő részében csak védekeznünk kell. Persze akkor is van lehetőség segíteni a társat, ha van ellenfél köztünk, de ez azért sokkal nehezebb feladat. Bevallom, nagyon bizakodó vagyok a szombati versennyel kapcsolatban – fogalmazott a hajdúsági vaspapucsos.
A csapatunk legfiatalabb tagja, s nem mellesleg a magyar bajnoki címvédő Fazekas Dennis szerint igazi csapatmunkára lesz szükség az Európa-bajnoki elődöntőben. – A nagyhalászi klub versenyzőjeként nagyon jól ismerem a pályát, így nem jelent különösebb gondot, akár kívül, akár belül kell mennem. Azt majd a taktika eldönti, melyik íven motorozzam. A jó start itt duplán fontos, mert ha mindketten az élen vagyunk, akkor könnyebb versenyezni. Viszont, ha a csapattárs lassabb, akkor figyelni kell rá, segíteni a versenyzését. Igazi csapatmunkára lesz szükség szombaton, mindhárom emberen múlik a siker. Azt érzem, mindannyian oda akarjuk tenni magunkat, éppen ezért reménykedem a jó szereplésben. A célkitűzést illetően az lenne a legszebb eredmény, ha kiharcolnánk a továbbjutást! – mondta a 21 esztendős nagyhalászi salakszóró.
A verseny délelőttjén 10 órától hivatalos edzést tartanak a Nagyhalász Speedway Ringen, majd 15.15-tól kezdődik a párosok küzdelme.
A másik ágon
A nyírségi selejtező mellett a franciaországi Maconban rendeznek selejtezőt, ahol a címvédő Franciaország, Nagy-Britannia, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Svédország és egy úgynevezett „vegyes csapat” küzd a fináléba kerülésért. Mindkét selejtezőből az első három helyezett jut a rendező jogán kiemelt dánokhoz a döntőben, amit augusztus 27-én Slangerupban rendeznek. Boros Norbert/NSO
Az eredeti cikk itt található: https://www.nemzetisport.hu/egyeb_auto_motor/salakmotor-harman-parban-paros-eb-nagyhalaszban-2901783







