A debreceni salakos vasárnap hazánkat képviseli az egyéni Európa-bajnoki challenge-en.
Nem aprózta el a szezonkezdést Magosi Norbert: a SpeedWolf Debrecen vaspapucsosa debütálásként a horvátországi Donji Kraljevecben vett részt a Speedway Grand Prix nyitófordulójában, majd két nap múlva a debreceni egyéni Európa-bajnoki (SEC) selejtezőben állt starthoz – írta a Hajdú Online.
Különleges élmény
A Farkasok 48 esztendős salakszórója a horvát rendezők felajánlását követően második számú tartalékként, 18-as startszámmal vehetett részt a világ legjobb versenyzőit felvonultató viadalon. – Különleges élmény volt, bárhová néztem, világsztárt láttam. Rögtön belecsöppentem az események sodrásába, mert az SGP lengyel fotósa hosszú percekig dolgozott rajtam. A kora délutáni edzésen motorra ülhettem, s nagyon érdekes volt a szituáció, hiszen köridőket mértek a startpozíciók besorolásához. Mivel tartalék voltam, így az én időm nem számított bele a végelszámolásba, de jó volt összehasonlítani az eredményemet a legjobbakkal. Annak ellenére, hogy összevetésben a 18. lettem, nem érzem azt, hogy annyira lassú lettem volna, mert viszonylag kevéssel maradtam el a legjobb eredménytől. Nem tagadom, próbáltam információt gyűjteni, pár dolgot ellesni az elittől, de nem jártam sikerrel: amit a boxokban láttam, attól nem lettem okosabb, új dolgokat nem tapasztaltam. Sajnos az időjárás nem volt kegyes a résztvevőkhöz, a kezdés előtt eső áztatta a pályát. Ha csúszással is, de elkezdődött a verseny a sáros oválon. Tartalékként nem egyszerű becsatlakozni verseny közben egy ilyen mezőnybe, ráadásul a pálya igencsak feladta a leckét mindenkinek, ezért bevallom, nem bántam, hogy nem volt rám szükség ezen az estén – fogalmazott Magosi Norbert.
Pedig nem ma kezdték
Viszont május elsején, Debrecenben már főversenyzőként indult Magosi az egyéni Európa-bajnoki kvalifikáción, s az öt futamából három pontot gyűjtött, amivel a 15. helyen végzett. – Milyen érzésekkel ültem be a buszomba a verseny után? Nagyon bosszús voltam. Majdhogynem a 35 éves pályafutásom alatt nem jött össze annyi technikai problémám, mint ezen a versenyen. Olyan volt az egész, mintha most kezdtük volna a szakmát. Igazából nincs is mit beszélni róla, rettenetesen el voltam keseredve a viadalt követően – mondta a vaspapucsos.
Startokban bízva
Magosira a hét végén újabb erőpróba vár, különleges módon ismét a SEC-ben bizonyíthat a rutinos motoros. A történet egészéhez tartozik, hogy miután Debrecenben magyar résztvevő nem végzett továbbjutó helyen a nagyhalászi challenge-be, ezért hazánk a rendező jogán kapott egy szabadkártyát a viadalra. Bár a debreceni versenyen Kovács Roland egy ponttal többet gyűjtött, mint Magosi, a szervezők utóbbi indulását kérvényezték a honi szakági tanácstól, amit végül megszavazott a testület. – A múlt héten motoroztam a nyírségi pályán, azt éreztem, úgy közlekedtem, ahogy kell. Sajnos nem volt elég idő ahhoz, hogy mindkét motoromat beállítsuk, de remélem, nem lesz szükség a második versenygépemre. A mezőny magasan jegyzett versenyzőkből áll, akik ráadásul már számos viadalon álltak starthoz idén, míg nekem igazából ez lesz a második megmérettetésem. Abban bízhatok, hogy egy-egy jó starttal meg tudom lepni a riválisaimat. Őszintén szólva, minden egyes megszerzett pontot ajándéknak tekintek majd – vélekedett a debreceni salakszóró.
A vasárnap 14.30-tól kezdődő challenge-ből az első öt helyezett jut a SEC négyfordulós döntőjébe. BN/Haon.hu
Startlista
- Andreas Lyager (Dánia)
- Antti Vuolas (Finnország)
- Michael Jepsen Jensen (Dánia)
- Mads Hansen (Dánia)
- Grzegorz Zengota (Lengyelország)
- Timo Lahti (Finnország)
- Andzejs Lebedevs (Lettország)
- Jan Kvěch (Csehország)
- Magosi Norbert (Magyarország)
- Frederik Jakobsen (Dánia)
- Jacob Thorssell (Svédország)
- Kacper Woryna (Lengyelország)
- Dimitri Bergé (Franciaország)
- Martin Smolinski (Németország)
- Szymon Woźniak (Lengyelország)
- Antonio Lindbäck (Svédország)
Tartalékok
- Niels K. Iversen (Dánia)
- Bárány Márk (Magyarország)
Az eredeti cikk itt található: https://www.haon.hu/helyi-sport/2023/05/debrecen-speedwolf-salakmotor-magosi-norbert-haon